Mluvka Tereza Hoikhman Balbinder

Mým klientem může být kdokoliv od předškolního dítěte až po seniora.
Pro komunikaci s klientem využívám video, zvuk a psací chat. Nejčastěji Skype, Messenger, WhatsApp, Zoom, Google meet nebo Microsoft teams tedy aplikace, které jsou populární a většina lidí už je má ve svém mobilním telefonu nebo počítači nainstalované.

S každým klientem pracuji individuálně. Naše konverzace závisí na jeho potřebách a zájmu. Na začátku spolupráce si stanovíme plán, co klient od této služby očekává a jaké jsou jeho možnosti a dosažitelné cíle.
Například, zda se jedná o jednorázovou či dlouhodobou záležitost, zda preferuje více mluvený či psaný projev češtiny.
Konkrétním příkladem spolupráce může být videohovor jednou týdně a následně každý druhý den zasílání krátkých textových zpráv s úkoly na procvičování.
Klient tak nevyjde ze cviku a je neustále zapojen do komunikace v českém jazyce.

Typickým klientem je někdo, kdo navštívil Česko v minulosti nebo se češtinu učil a je tzv. falešný začátečník, pokročilý nebo úplný začátečník.
Konverzace jsou většinou zaměřené na aktivity z běžného života. Tedy na téma banka, cestování, rezervace hotelu, restaurace, škola, rodina a zájmy klienta. Dále je tu téma práce, kterou rozebíráme všeobecně nebo se zaměřujeme na její okruhy – práci v kanceláři, ve zdravotnictví, příprava na pohovor atd.
Jako vystudovaná magistra logopedie pomůžu či poradím v nácviku výslovnosti a intonaci. U dětí to je většinou podpora psaní a čtení.

Dalším typem klienta bývají lidé, kteří jsou pracovně vytížení a nemají čas dojíždět do jazykové školy nebo vozit dítě na doučování. Vše, co probíhá v pohodlí domova má svá pozitiva, protože se nám vždy lépe mluví v prostředí, které známe a cítíme se v něm dobře.

Další skupinou jsou klienti s nepravidelným rozvrhem (jednou mají čas v pondělí, podruhé v sobotu ráno), kteří hodně cestují a nepřicházejí tak o lekci i během dovolené ve Španělsku nebo pracovní cesty v Rusku.

Nejdůležitějším bodem pro mě jsou klientovy záliby a zájmy, co ho baví a co upoutá jeho pozornost. Pro dobré výsledky je nutné, aby učení bylo hravé, svižné a vtipné.
Vzájemná interakce nás musí bavit oba. Má práce je i mým obrovským koníčkem a na každé setkání s klienty se velmi těším.

Tereza Hoikhman Balbinderová

Mluvka

Kdokoli mě může kontaktovat na mé Facebookové nebo Instagramové stránce.

Přečtěte si také rozhovor s Terezou >>

Sdílejte
Napište svůj komentář